Відоме й невідоме про українську хату
Українки, які підкорили Голівуд
Марія Примаченко
ТОП-10 найсильніших країн світу, якими керують жінки
Медовий місяць та шлюбні традиції українців
Сага про сільську жінку
Дружини гетьманів України: забуті долі
Коли дитина готова до школи?
Street Workout  популярний серед українських дівчат

   У наш час свято Масляної асоціюється з всілякими веселощами та частуваннями на честь приходу весни.

   Однак, мало хто знає що Колодій (інша назва свята) – це чоловічий Бог любові та шлюбу, вшановувати якого збиралися переважно жінки. Вони ходили до шинку, пиячили та натякали чоловікам що "коло оживає".

  Вчені стверджують, що витоки семиденного свята Масляної мають праслов'янське коріння та сягають часів матріархату.

 В давні часи в кінці лютого на майдані ставили глиняну чи дерев'яну статую цього бога, яку дівчата і парубки прикрашали квітами, а потім водили навколо нього хороводи з піснями, жартами. Головним атрибутом свята була "колодка".

Наведемо опис цього обряду, поданий етнграфом Павлом Чубинським:

   "На Масляну протягом цілого тижня справляють колодку. У понеділок, вранці, баби збираються у шинку. Одна з них кладе на стіл невеличке поліно або палицю, що називається колодка. Інші баби беруть колодку зі столу, сповивають її кількома шматками полотна і кладуть на те саме місце. Це  означає, що "колодка" народилась. Потому купують горілку і, сівши навколо колодки, вітають одна одну з її народженням.

  Після пиятики розходяться, а колодка запишається у шинку до наступного дня. Так справляють колодку до суботи. За словами селян, у понеділок колодка народжується, у вівторок хреститься, у середу похрестьбини, у четвер помирає, у п'ятницю ховають, у суботу плачуть...

  У неділю, на восьмий останній день Масляної, молодь "волочить колодку". Жінки йдуть по хатах і прив'язують дівчатам і парубкам невелику палицю до ноги як покарання за те, що вони не побралися в останні дні Масниці."

   Сучасні етнологи схиляються до думки, що чіпляння "колодки" неодруженій молоді лише пізніше стало сприйматися як одна з форм громадського осуду.

Первинне ж значення цього обряду – символьне побажання плідності і наділення нею молодих людей.

За матеріалами наукової праці Миколи Махнія «Зачарована етноеротика». Фото з інтернет -видання  "Хутір Савки".

Використання матеріалів з сайту можливе лише при умові активного відкритого для пошукових систем гіперпосилання на zhinka-online.com.ua